Heste

Svala og M helt på bølgelængde


Der er flyttet heste ind hos os. De har ændret mit liv. Mere end man skulle tro. Det var et af mine livsmål, så allerede af den grund var det en fantastisk følelse at få dem hjem på egen mark. Vi fik dem sidste forår, så de har allerede boet hos os over et år.

Deres impact er intet mindre end fantastisk. Jeg bliver simpelthen så meget gladere af at have heste i mit liv. 

Det startede med Svala herover. Hun er skadet og kan ikke rides, så hun har været selskabshest og foldbums hos os. Svala er nu rejst videre til ny familie som manglede en makker på marken til deres vallak.

Hurtigt blev lysten til en hest som B og jeg kunne ride på så stor at vi måtte have en mere. I sommeren 2016 købte vi derfor Litla Bjørk. Hun er hele familiens hest, og den opgave er hun som skabt til. Hun er rolig, erfaren og veltilredet. Hun har prøvet det meste og lader sig ikke skræmme af ret meget. Hun er frisk nok til at jeg synes hun er sjov at ride, og samtidig fredelig nok til ikke at være for stor en mundfuld for B.

Efter et år med Litla er jeg lykkeligere, mere afbalanceret og tættere på mig selv. Det lyder næsten fantastisk, men det er sandt. Omgang med heste sætter mig direkte i kontakt med mig selv og minder mig om hvad der er vigtigt i mit liv.

Jeg har også opdaget at jeg vil have min helt egen hest. Så barnlig er jeg nemlig. Det er fint nok at dele, men jeg har brug for en som kun er min. Derfor er Àstà Òsk flyttet til Poulstrup. Hun er kun et år, så der går lang tid før hun skal rides til, men hun er min, og så fin, så fin. Hun bliver stor og kommer til at passe bedre til mig end Litla.


Àstà fik jeg i gave af gæsterne ved min fyrreårs fødselsdagsfest. Min søde mand gav det sidste som manglede. Nu går hun så hernede på marken og minder mig om at jeg nok er mor, hustru og læge, men har en kerne som behøver heste og natur for at kunne trives.

8 thoughts on “Heste

    • Det var en kæmpe gave, men næsten alle gæsterne spædede til, så det blev til en del. Àsta Òsk betyder kærlighedsønske, så det passer også godt til en gave fra alle mine kære.

  1. Fantastisk gave at få. Selv om du har et travlt liv, så tror jeg også på, at det er sundt for sjæl og legeme at give sig selv lov til at koble af på en måde, der virkelig giver fred og ro i sjælen.

    • For mig er det helt uundværligt. Og hestene er så gode, for de har været en del af mit liv siden jeg var seks. At arbejde med hestene får mig til at føle mig hjemme i mig selv.

  2. Det er så rart, når man finder ud af, hvad det er, der gør en til et helt menneske. Og det lyder i den grad til at du har fundet ud af det 🙂 Held og lykke med at få Asta til at blive din hest.

Skriv et svar

