Sommerferie

Endelig, endelig er det sommerferie. Vi har længtes og trængt i flere måneder. Nu er vi her og skal ingenting.

Jeg nyder at vågne til lyden af store børn som har gang i en legoleg der strækker sig over flere dage. Vejret er ikke specielt strålende, men jeg er ligeglad. Vi har fri, og skal absolut ingenting. Vi har kaffe og nattøj og en plan om at læse så mange Silas-bøger som vi gider.


En dag tager vi måske til Legoland. Hvis det bliver varmt tager vi ind og leger i Kunstens springvand. Men hvis vi ikke gider noget af det bliver vi bare her, og det er faktisk det som gør mig allermest glad lige nu.

8 thoughts on “Sommerferie

  1. Åh ja lyden af børn, der leger og synet af legetøj, der bliver stående i flere dage vækker minder. Rigtig god ferie til jer.

  2. En af de gode ting ved sådan en ferie er, at man ikke behøver at ærgre sig over, at planer går i vasken. De kommer til at opstå i stedet for 🙂 Det lyder også som en børnevenlig ferie for nogen, som også er på farten hver dag. Håber I får nydt det og kommer en tur til Legoland, en dag hvor alle de andre er blevet hjemme.

    • I dag blev det til Utzon-centret. De har fyldt en kæmpekasse med ene hvide legoklodser, og opfordrer til at gæster kan bygge deres bud på bygninger til zoo’s dyr. Det var sjovt og gav gode snakke om hvad arkitektur skal kunne.
      Jeg håber du også nyder sommeren.

      • Min ferie er blevet til en staycation. Jeg nyder roen, at jeg kan gå til min computer, når jeg vågner (alt for) tidligt og få lidt arbejde fra hånden (der er jo altid noget der hænger), bage boller til morgenmad, tage avisen og kaffen med ud under halvtaget, når det er varmt nok til det. Og så ellers bare lade tiden og tankerne flyde 🙂 I morgen tror jeg, jeg skal ha’ fat i andet end faglitteratur til stolen under halvtaget. Jeg har ‘Livsmodig’ med interview-samtale med 4 stærke kvinder liggende. Den skal læses inden sommeren er slut 🙂

      • Ahh, læsetid. Det lyder skønt. Det glæder jeg mig også til, når jeg engang ikke længere er småbørnsmor. Pas godt på dig selv og husk at lukke arbejdet helt ude engang imellem.

Skriv et svar

