Tæppet

Det kan næsten kun skrives i bestemt ental. Tæppet er det fineste jeg nogensinde har strikket. Det tog lang tid, men det er præcis så smukt, blødt og lækkert som jeg ønskede mig. Og jeg nyder at pakke verdens fineste lille dreng ind i det i autostolen og klapvognen. 

 Det hedder Snøfnugg og opskriften kan købes her.

Det hvide er Alpaca Sky fra Garnudsalg. Det blå er en tråd Merino Fine fra Karen Noe købt hos Ho Strik for længe siden og en tråd Uld/Angora fra Garnudsalg. Jeg har desværre ikke vejet mængderne af, men det er let og lækkert.

3 thoughts on “Tæppet

  1. Wow, wow og wow. Det er da et af de smukkeste tæpper, jeg har set. Det skal jeg have købt opskriften til – uanset om jeg nogensinde får det strikket …
    Du har formentlig strikket på rundpind og har klippet op, ikke?

    • Tak skal du have.
      Jo, jeg har strikket på rundpind og klippet op. Det var første gang for mig, og jeg syede over klippekanterne på symaskine. Jeg turde ikke andet, da garnet er noget glattere end rent uld.
      Det tog mig lang tid, for det er ikke et mønster som kan læres udenad, men det var ganske hyggeligt at sidde med, når der ellers var ro i huset.

Skriv et svar

