Hoveduddannelse

Det er en gammel nyhed, for bloggen har ikke haft så meget bevågenhed, men vigtigt alligevel.

Jeg har endelig fået min hoveduddanelse og er pr. 1. marts igen at finde på hæmatologisk afdeling. Jeg glæder mig til at komme igang og til at få fokus og retning på mit arbejde. Der gik halvandet år fra jeg søgte første gang og til det lykkedes, og tiden er selvfølgelig brugt på at kvalificere mig. Det har været godt, men jeg glæder mig nu til at grave mig ned i lige præcis den del af faget som skal være mit ekspertområde.

Den største mangel på mit CV, det som er blevet påpeget flere gange, er manglen på videnskabelige publikationer. Det skal der gøres noget ved, for uden publikationer bliver der næppe en afdelingslægestilling til mig efter speciallægeanerkendelsen. Jeg har prøvet og har konstateret at jeg ikke evner at skrive om noget som jeg ikke brænder for, så jeg håber at jeg nu kan finde roen til at få tilrettelagt den palliationsforskning som jeg tror er en del af meningen med mit arbejdsliv.

Alting tegner med andre ord så fint og lyst lige nu. Foråret er på vej, alle i familien trives og ved hvad vi skal de næste år. Ældstebarnet skal starte i skole, og glæder sig allerede meget. Og de sidste to kontrolscanninger har vist at cysten i mit hoved tilsyneladende ikke vokser.

6 thoughts on “Hoveduddannelse

  1. Hjertelig tillykke med hoveduddannelsesstillingen, det bliver godt at finde ro i det og så kan du helt sikkert finde motivation til at skrive. Og hvor er det godt at læse at cysten ikke vokser. God weekend til jer 🙂

    • Tak Lene. God weekend til dig også. Var det noget med at du skulle østpå. Jeg skal arbejde både lørdag og søndag, men har til gengæld en del frihed i næste uge, så det er såmænd fint.

Skriv et svar

