Hver sin vej – mod samme mål

IMG_8938

Manden og jeg deler liv, hus, børn og langt hen ad vejen også værdier. Alligevel føler jeg af og til at vi er så forskellige, at det er et under, at der kommer et godt ægteskab ud af det. Ofte bliver vi enige om et projekt vi gerne vil have ført ud i livet, men går totalt i stå fordi vi har forskellige ideer om hvordan det skal ske.

I denne weekend har jeg imidlertid lært noget. Synes jeg. Vi kan godt arbejde sammen med hver sin metode, når bare vi er enige om målet.

Det drejede sig om at få ryddet et stykke med mindre træer. De var allerede skåret ned, så de skulle bare slæbes væk og skæres op i henholdvis brugbart brænde og kvas.

Jeg begyndte, uden at tænke videre over det at slæbe væk, for hurtigst muligt at få ryddet, og skære i stykker et andet sted i haven. T valgte i stedet at skære op på stedet for kun at skulle håndtere træet en gang. Der kan helt sikkert findes gode argumenter for begge strategier, men det nye for os var at det lykkedes at arbejde side om side, med den gode følelse af at have et fælles projekt, uden at bruge tid og dårlig energi på at diskutere måden, når vi nu allerede var enige om målet.

Det var dejligt at erfare, og jeg håber jeg fremover kan huske at vi bare skal enes om målet og bruge mindre energi på vejen.

IMG_8948

2 thoughts on “Hver sin vej – mod samme mål

    • Det er nemlig rigtigt dejligt at arbejde sammen, så jeg skal bare skynde mig at få lært at måden ikke altid er vigtig når bare resultatet bliver det ønskede.

Skriv et svar

