Strikke-polygami

Sommerferie hjemme har været balsam for min sjæl. Det har blandt meget andet godt også givet masser af strikketid. Og når det kommer til strik er jeg impulsiv og lyststyret. Der er pligter nok i verden, så lige på det lillebitte område er jeg helt fri. Ikke noget med at færdiggøre det ene før jeg må begynde på noget nyt. Ikke noget med at lade fornuften styre.

Det betyder at jeg lige nu har fire projekter som er aktive på pindene. Der er også et par stykker som ligger godt gemt væk og venter på at lysten til dem måske en dag dukker op igen. Og så er der selvfølgelig en hel stribe i planlægningsfase.IMG_8639Bagerst til venstre er det et Camomille-sjal i højlandsuld og silk-mohair. Det mangler kantblonden og skal være sidste del af min søsters sjalskollektion.

Ved siden af er det begyndelsen på Helga Isagers 80’er trøje. Den er netop startet op igen på en mindre pind. Den startede lidt fordi jeg skulle lege med mine fantastiske nye strikkepinde. Det blev for stort på pind 3.25, så nu er jeg nede på 2.75. Det ser bedre ud. Når jeg alligevel skulle trævle op kunne jeg også passende lave et farveskift. Den første var hvid som modellen i opskriften, men jeg tror den grønne bliver mere mig.

Forrest til venstre er det Små Skridt. Det er et babytæppe som jeg bare har haft lyst til at strikke siden jeg så det første gang. Det er lige så sjovt at strikke som jeg regnede med. Mon ikke der dukker en baby op i bekendtskabskredsen som kan blive modtager. T har i øvrigt stået for farvevalget. Det er hyggeligt når han har en mening om mit strik.

Forrest til højre er det Cobblestone til T. Den hænger lidt i bremsen og er det eneste projekt som lugter lidt af pligt. Ærmerne er netop sat til, omgangene er lange og jeg tror den ender med at bliver for stor.

Reklamer

2 thoughts on “Strikke-polygami

    • Den er vildt sjov, mønsteret kommer hurtigt til at føles logisk så man ikke skal kigge i opskrift hele tiden og så giver den jo mulighed for at lege med farver. Der er allerede købet uld til den næste. Der er nemlig en drengebaby på vej i vennekredsen.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )