Havehøst

Vi er så heldige at have mulighed for at løbe hverdagen langsomt i gang. Jeg er midt i mellem to stillinger, og den nye starter først 1. september. Jeg kunne selvfølgelig have fået ekstravagter, vikariat eller fremrykket start, men jeg valgte at bruge tiden på mig selv, indkøring af børnene i ny børnehave og et par faglige projekter som jeg længes voldsomt efter at få afsluttet.

Det betyder at jeg har noget så sjældent som god tid. Børnehavestarten går forrygende. I dag har de været alene dernede fra 9.30 til 14, så jeg har haft noget der minder om en hel dag til min egen disposition.

Jeg er vild med den nye børnehave. Stemningen er meget mere afslappet end i den gamle. De voksne er tydelige og nærværende, der er konstruktive aktiviteter og meget mindre kaos. Mine børn spiser deres madpakker. Det gjorde de aldrig i den gamle børnehave, for der var der ikke ret meget ro omkring måltiderne.

De lange eftermiddage som vi opnår ved at jeg kan hente tidligt giver også ro herhjemme. I dag har vi danset vildt til Bølle-Bob. I går høstede vi bær, bønner og ærter.

IMG_8637Bærrene er nu omdannet til syltetøj, saft og gele. Bønner og rabarber er i fryseren og ærterne er spist. Der er stadig masser af bær. Jeg håber på at få mange flere bjærget, sammen med en hel masse fra køkkenhaven. Det bliver skønt at spise sig igennem forrådet til vinter.

3 thoughts on “Havehøst

  1. Hold da op som du får noget fra hånden. Mine bær hænger stadig ude på buskene. Det lyder dejligt at dine børn trives i den nye børnehave. Pøj pøj med dit nye job.

Skriv et svar

