Germinata

Jeg har strikket endnu et sjal. Det er vist ved at blive et tema. Jeg kan lide at strikke sjaler. Det er afslappende strikketøj som ikke stiller så store krav til at størrelse og strikkefasthed er hundrede procent korrekt.

Denne gang var det en mystery kal. Altså en opskrift hvoraf der frigives en lille bid hver uge. Mit Rockefeller fra sidste år blev til på samme måde, og det har jeg brugt meget.

IMG_7981

Sjalet hedder Germinata. Det er kæmpestort og skal nok blive brugt, omend jeg ikke er top-begejstret.

Garnet er knap 100 g lyseblå højlandsuld og knap 100 g blå bomuld/uld, begge fra Garnudsalg.dk. Den brune er en lidt grov alpaka af ukendt herkomst. Den er der brugt 170 g af. Det hele er strikket på pind 4,5.

Skriv et svar

