Gave-sjaler

Min søster kom til at ytre ønske om et sjal. Sådan et var det en stor fornøjelse for mig at skulle fremstille, så jeg gik i gang med en lille kollektion. Det blev til et ultra feminint, samt et grafisk og rustikt. Endnu et er på vej, men endnu ikke klar.

Først Shetland Triangle af Evelyn Clark. Det er et klassisk mønster og et jeg har haft lyst til at strikke nærmest fra før jeg overhovedet lærte det. Jeg kopierede opskriften fra en bog allerede i 2009, og da havde jeg ikke strikket meget andet end ret og vrang. Det har jeg så i mellemtiden, og blev da også overrasket over hvor nemt og behageligt et strikketøj det var.

IMG_7740

IMG_7738

Der er brugt 100 g højlandsuld og 25 g tynd ren cashmere fra Garnudsalg.dk. Begge i en sart lyslilla farve som jeg desværre ikke husker navnet på. Havde jeg haft mere garn havde jeg lavet mindst en mønsterrapport mere, for det er lige lille nok.

Det andet er Cameo af Paulina Popiolek.

IMG_7735

Den lyse sektion er strikket med to tråde råhvid bomuld/silke/hør og en tråd ultratynd merino i lysegul. Det giver et smukt spil i farven og et fantastisk fald. Den grønne er et almindeligt uldgarn som jeg har købt fra Sommerfuglen engang for længe siden. Modellen er fin, men lidt for aflang. Skulle jeg lave den igen tror jeg at jeg ville forsøge at gøre den kortere og bredere.

3 thoughts on “Gave-sjaler

  1. Pingback: Strikke-polygami | Lallibob

Skriv et svar

