Nyt fra lægelivet

Der var heller ikke hoveduddannelsesstilling til mig i denne omgang. Jeg er afslået. Igen. Men jeg har det på en eller anden måde fint med det.

Måske fordi opbakningen strømmer imod mig fra alle sider. Måske fordi min modkandidat, igen, var en absolut værdig vinder. Denne gang endda en læge med phd. Hun har brugt mere end tre år på at styrke sine videnskabelige kompetencer, og det tæller enormt i det her spil.

Jeg har brugt den samme tid på at blive en dygtig kliniker, men det har ikke samme vægt. Desværre. Jeg er dog som sagt hverken sur eller bitter, for jeg har fået mails og opringninger fra forskellige overlæger i specialet som bedyrer at jeg er velkvalificeret og som opfordrer mig til at blive ved med at prøve.

Nu vil jeg nyde sommeren, og bagefter chancen for at lære nyt i endnu et speciale, inden jeg forhåbentlig kan få hoveduddannelse til foråret.

Skriv et svar

