Crocus

Crocus, af Helga Isager er blevet færdig. Det er en fin lille trøje. Min model ligner ikke forlægget ret meget, men jeg har også brugt andet garn, andre pinde og ændret på længden.

IMG_7327

 

Jeg har strikket den lidt længere, så den går ned over numsen. Tænker den bliver fin til M i foråret, når han skal lege ude om eftermiddagen.

Knapperne er superfine synes jeg. Jeg fandt dem hos HH garn i Nørresundby.

IMG_7328

 

Der er massevis af fejl på trøjen, men jeg er ret glad for modellen, så jeg tror jeg skal lave en til på et tidspunkt. Denne her kan vel så betragtes som en slags strikkeprøve. Det er f.eks første gang jeg har lavet raglan-ærmer, men det bliver bestemt ikke den sidste.

Garnet er en kvalitet med en tråd uld og en tråd bomuld som garnudsalg.dk havde på et tidspunkt. Jeg kan desværre ikke huske hvad den hed. Den smittede en del af på fingrene under strikning, men er fin og blød og farvefast efter vask.

2 thoughts on “Crocus

Skriv et svar

