Keep in touch

Vi skal tale sammen hver dag. Altså manden og jeg. Det har vi lige bestemt.

Det burde være fuldstændig oplagt at selvfølgelig skal vi det. Vi er gift og forældre sammen, men faktum er at en af os er væk, på vagt eller til konferencer og kurser, ca. halvdelen af aftnerne. Vi ses 3-4 gange om ugen. Det ser voldsomt ud på skrift men sådan er det lige nu.

Vi kommunikerer en masse. Pr. mail og sms, men det opfylder ikke mit behov for at føle at vi hører sammen og er fælles om projekt familieliv. Derfor var der behov for en simpel og næsten ubrydelig regel – vi skal tale sammen hver dag.

Den kom i brug første gang i weekenden hvor jeg havde vagt. Der havde været tryk på på afdelingen hele dagen og aftenen, men kl. 22.30 måtte jeg sige til sygeplejersken at jeg lige skulle bruge 15 min. på at tale med min mand. Det mødte stor forståelse, og gav en dejlig følelse lige at trække mig tilbage fra min lægerolle et øjeblik og være hustru og mor, pr. telefon. Jeg er væk et døgn af gangen når jeg har vagt, men jeg har stadig brug for at høre T’s stemme og vide om han og børnene har haft en god dag.

2 thoughts on “Keep in touch

    • Menneskelighed og professionalisme kan heldigvis sagtens findes side om side 🙂
      På samme vagt fik jeg i øvrigt også en trist historie af en af vores assistenter som følte at hendes ægteskab var blevet kørt i sænk af læge-eksmandens overdrevne ambitioner.

Skriv et svar

