Landliv i Winterwonderland

Det her indlæg komme for sent. Sneen er næsten væk. I skal bare lige se hvor fint her var.

IMG_7099IMG_7094

Det var ret besværligt og vi var, for jeg ved snart ikke hvilken gang, taknemmelige for naboernes traktorer og store hjælpsomhed, men det var mest fantastisk og storslået.

Dyrene blev lidt pressede. Kattene mistede den sidste lyst til udeliv og maste sig frem på trappestenen når døren skulle åbnes. Køerne kom pludselig til at kræve en hel del mere pasning. De kunne ikke finde noget at æde selv, og deres vand frøs til is på få timer. Det betød at dagene skulle starte en halv time tidligere, så vi kunne bære 100 liter varmt vand op til dem, så de forhåbentligt kunne stille deres tørst inden det frøs til igen.

Om eftermiddagen er menuen en trillebør med halm og en med hø. Det hygger de sig med, men nu hvor det er lidt lunere og snedækket bliver tyndere er de allerede ude at skrabe efter selvpluk igen.

Kø ved vandtruget

Kø ved vandtruget

I hører mig ikke klage, for jeg bor ikke her for at det skal være nemt og bekvemt, men for at leve med mest mulig luft og natur omkring mig, og det er lige præcis hvad jeg gør.

2 thoughts on “Landliv i Winterwonderland

  1. Hvor bor I smukt. Jeg gad godt at snevejret kom tilbage igen. Held og lykke med din karriereplanlægning, jeg synes I er hårdt presset, så jeg krydser fingre for dig, at alt går som du gerne vil have det 🙂

    • Tak Lene.
      Du har nok fået al den sne du ønskede dig, og måske mere til i dag. Her er det i hvert fald vildt.
      Jeg tror det nok skal gå fint med karrieren, på den ene eller den anden måde. Er det ikke sådan, at man enten får det som man gerne vil, eller kommer til at ville noget andet hen ad vejen?

Skriv et svar

