Stjernestunder

Dem er der heldigvis masser af, selv når hverdagen er travl.

En af dem havde jeg med vores køer nu til aften. Hvem skulle have troet det. Sneen ligger tykt på marken, og de skal skrabe noget for at nå ned til græsset. Der er brug for tilskud.

Som tidligere nævnt har vi fantastiske naboer, og i dag skulle der et enkelt opkald til før en af dem kom med sin traktor og en bigballe af det lækreste velduftende hø. Det var nærmest lige før han undskyldte at han ikke havde tænkt på det selv. “Da du ringede vidste jeg med det samme hvad det var” sagde han.

Høet kom under tag, og jeg læssede en god portion på trillebøren. På marken lokkede duften hurtigt Freja og Efel til og de var salige. Kunne køer have sagt tak er jeg sikker på de ville have gjort det. Lille Efel som ellers er så sky lod frygten vige for lækkersulten og kom hen og tog for sig, selv om jeg stadig stod der. Og så opdagede jeg at jeg var tindrende lykkelig. Der i den iskolde, mørke decemberaften. På min gård, med mine dyr. Her har jeg alt hvad jeg kan ønske mig.

Freja i sneen

Freja i sneen

Skriv et svar

