Pendlerfamilie

Fra i dag har vi en pendler i huset. T skal arbejde på Skejby det næste år. Jeg kan slet, slet ikke forestille mig hvordan det skal komme til at fungere. Det praktiske omkring transport, afhentning af børn, vagter osv. har vi selvfølgelig talt og tænkt en masse om. Men hvordan det bliver at leve et liv hvor far er gået når børnene står op, og først kommer hjem en god times tid før de skal i seng, det kan jeg ikke sige noget om før om nogle måneder.

Først skaffede vi dem her

Bilparken

Der er utrolig mange voksenpoint i at anskaffe bil nummer to. Den er lille, praktisk og utroligt usexet, men den kører langt på literen, og det er nærmest det eneste som tæller.

Vi mangler stadig en barnepige. Et ungt menneske, med kørekort, som kunne tænke sig at hente vores børn ca. en dag om ugen. At finde sådan en har vist sig sværere end jeg troede, så hvis nogen derude kender en i nærheden af Aalborg som kunne tænke sig at supplere SU’en lidt, så sig endelig til.

Jeg er slet ikke i tvivl om at det hele nok skal gå. Vi finder ud af det. Får sikkert nogle flere dage med pitabrød, risengrød eller lignende som kan tilberedes med venstre hånd, men det er fint nok, og om et år er han tilbage og så er der ikke langt til speciallæge-titlen og forhåbentlig fastansættelse.

 

2 thoughts on “Pendlerfamilie

  1. Det er så hyggeligt at læse lidt om dine tanker og jeres liv. Jeg synes det er for sejt at være ligeså meget mor som læge! Det tror jeg sådan set kun man bliver en bedre læge af. Nåmen, ang. barnepige så sender jeg lige “opslaget” til min gode veninde som bor i Ålborg for tiden. Ved slet ikke om hun har tid, men hun er pisse sej! Jeg vender tilbage…

Skriv et svar

