Camomille

Camomille-sjalet har været færdig og sågar fotograferet ganske længe. Det er bare ikke nået på bloggen, men her kommer det:

Camomille i haven

Haven er heldigvis blevet grønnere og kønnere siden billedet blev taget.

Sjalet er lunt, blødt og lækkert, og jeg er rigtigt godt tilfreds med det. Der var ikke garn til kvaster, så det må blive næste gang.

Strikkefakta:

Mønster: Camomille af Helga Isager fra hæftet Amimono Knit Collection 2010

Garn: Blackhill højlandsuld i farven Henna og Isager Alpaca 1 i en farve som jeg ikke huske de præcise data på. Meget tæt på 100 g. af hver.

Pinde: Knitpro nr. 4

Teknik: Mange har haft problemer med kanten. Jeg er muligvis godt hjulpet af ikke at have strikket så mange borter før, så jeg havde ingen ide om hvordan det plejer at være, strikkede som der stod og kom igennem uden bøvl.

 

Der er ingen opskrifter i det hæfte som jeg ikke kunne tænke mig at strikke, omend det nok er tvivlsomt om jeg nogensinde når dem alle. Jeg er gået videre med Crocus, og er godt og vel halvvejs.

Skriv et svar

