Forårsfornemmelser

Det er for tidligt at tale om forår. For kort tid siden frøs vandrørene og vi var uden vand på 1. salen. Alligevel er der nu dage hvor solen giver forårsfornemmelser i krop og sind.

En dag solen skinnede tog jeg et billede til min blog. Det gør jeg for lidt. Jeg holder selv mest af de indlæg som har billeder, men er ikke så god til at få det gjort.

Blomster, solskin og rod

Forrige weekend havde vi besøg af min bror og hans børn på 8 og 11 år. I solskin. Blandt meget andet legede vi gemmeleg i have og lade. Jeg glæder, glæder, glæder mig til det kan lade sig gøre uden flyverdragter, og til vores hjem ude og inde skal fyldes af lyden af legende børn. Og forhåbentligt også voksne nu og da. Overvejer alvorligt at invitere nogle mennesker til dåseput (dåseskjul, spark til dåsen, legen kendes under mange navne) engang i sommer. Leg i haven, bål og snobrød, det kunne da være fantastisk.

6 thoughts on “Forårsfornemmelser

  1. Sparke til dåsen var en af de forårslege, der altid skulle spilles på vejen. Det ville være en genial fælles leg, før man endte ved bålet. Det må du helt sikkert gøre. Og billedet giver lige den forårsfornemmelse, som er så dejlig. God dag til jer, håber børnene er friske nu.

    • God dag til dig også, Lene.
      Børnene er vist ved at være friske, men i dag nyder de godt af at farmor og farfar holder vinterferie og bliver passet hjemme. Dejligt for mig som så slipper for den dårlige samvittighed som ellers ofte kommer når de er syge, over ikke at kunne give dem en ekstra dag til at komme helt ovenpå igen.

  2. Hej Laura

    Jeg vil også gerne være med til dåse og jeg har jo oven i købet en masse drenge, der elsker leg og bål. Jeg savner dig forøvrigt.
    Trut

    • Hej Trut
      Det lyder godt. Så kan vi blive nok, selv om grunden er stor.
      Jeg savner også dig, så lad os snarligst få lavet en aftale i min næste friuge, inden din kalender bliver fyldt op.

Skriv et svar

