Stockholm Scarf

Den sidste julegave er blevet færdig og afleveret til modtageren. Kun en anelse forsinket.

Stockholm Scarf

Det er et halsrør, lukket halstørklæde eller hvad den slags nu hedder på dansk. Cowl i engelsksprogede opskrifter og det er på en eller anden måde mere mundret.

Strikkefakta:

Mønster: Stockholm Scarf af Julie Crawford. Kan downloades gratis fra Ravelry.

Garn: 213 g. Cascade Dolce. 55% alpaca, 23 % uld og 22 % silke. 200 m pr. 100 g. Lækkert, lækkert luksusgarn. Ingen knuder eller andre fejl på de godt fire fed jeg brugte. Købt for et par år siden fra engelsk garnshop på nettet.

Pinde: Addi turbo rundpind str. 6 1/2. Jeg må indrømme at det passer mig godt at slippe for samlingerne på Knitpicks’ene.

Teknik: Vældigt simpelt mønster om end det tog mig hele 3 forsøg at komme rigtigt i gang. Mønsteret er skrevet til at strikke frem og tilbage på pinden og sy sammen til sidst. Jeg valgte at strikke rundt og skulle så lige regne ud hvordan det så skulle være. Det hjalp da jeg skiftede til den svenske oversættelse af mønsteret. Den var ligesom mere logisk i sin forklaring.

 

I huset går det stille og roligt fremad. Vi får færdiggjort små projekter og store projekter. Det betyder faktisk ikke så meget, så længe der bare hele tiden sker noget. Jeg kan tabe modet hvis vi i for lang tid ikke har haft tid til andet end almindelig hverdag med alle tilhørende pligter. Det skal helst bevæge sig frem mod at være et hjem, og det gør det heldigvis næsten hele tiden.

Jordvarmeanlægget er nu sluttet til og kører. Håndværkerne kommer igen mandag for at montere en dør de har pillet af og andre småting, men ellers kan et af de helt store punkter på opgavelisten meget snart vinges af.

Herinde har T dækket af og gjort klar til at male endnu et værelse, og jeg har købt ind til gardiner til børneværelserne. Vi har været tilbageholdende med at gøre børneværelserne færdige, fordi vi sparede noget på olien for at være sikre på at have nok til jordvarmen fungerede, men det gør den nu, så nu kan de gøres fine og indflytningsklare. Om børnene så også kan vænnes af med at sove i soveværelset bliver en anden sag.

 

Som nogle måske har bemærket har bloggen skiftet layout. Jeg trængte til nye farver simpelthen.

2 thoughts on “Stockholm Scarf

  1. Gennem alt du skriver kan det mærkes for mig, der læser, at det huskøb er mere end et nyt hus. Det er dejligt at læse 🙂
    Og dit link til opskrift skal vist gemmes til næste efterår, det ser smukt ud. God søndag til jer

    • Det er en del mere end bare et hus. Det er en af mine ældste drømme at bo på landet, og det er det første hjem vi har, som ikke på en eller anden måde er midlertidigt.
      Tørklædet kan bestemt anbefales. Det er nemt og hurtigt at lave, og bliver rigtigt fint.

Skriv et svar

