Arbejdsnydelse

Jeg er kommet til en erkendelse i dag.

Jeg ved ikke hvad det var for en “kvindens plads er i hjemmet”- ideologi jeg levede i før, men pludselig i dag slog det mig at det er ok at nyde at gå på arbejde. Jeg behøver ikke føle skyld over at forlade mand og børn derhjemme, og jeg behøver ikke argumentere for nødvendigheden i det.

Jovist gør jeg det for pengene, men jeg kan også godt lide det og det er ok. Jeg er ikke en dårlig mor af den grund. Det giver ikke mening at rangordne familie og karriere mod hinanden. Familien er det vigtigste, den er basen og alt det som får det andet til at give mening. Alligevel bruger jeg flere vågne timer på jobbet end derhjemme. Det er måske et paradoks, men det er min virkelighed, og lige nu trives jeg med den, så nu vil jeg bestræbe mig på at afvise den vanlige klump i maven af dårlig samvittighed hver gang jeg tager på arbejde uden for børnehavens almindelige åbningstid.

Skriv et svar

