Mudder-Pippi

Huset har fået nye beboere. De er små, lynhurtige og kommer ind af alle sprækker. Ikke rigtigt velkomne, selv om lidt mus selvfølgelig var at forvente i et gammelt hus på landet om efteråret.

I går aftes da jeg netop havde rejst mig fra toilettet pilede en tæt forbi mine bare tæer. Lige der blev det hele pludseligt for naturligt og autentisk for mig.

Invasionen kaldte på en reaktion. Vi har prøvet med fælder, men de går ikke i dem. Et enkelt gang er det endda lykkedes dem at tage lokkemaden, uden at fælden er klappet. Men så er der jo heldigvis andre metoder …

I dag har vi derfor hentet …

Røde Pippi og Mudder Pippi

 

Navnene ligger ikke helt fast skal jeg skynde mig at sige. Jeg foreslog Pippi til den ene som har lidt rødt i pelsen. B tænkte grundigt over det og foreslog derefter “Drengen som er venner med Pippi” til den anden. Det var lidt langt, så efter yderligere lidt betænkningstid kom hun op med Mudder-Pippi til den hvis pels mest er brun. Personligt synes jeg at det er et fantastisk navn, men nu er det jo en hankat, så måske passer det ikke så godt. M har foreslået Peter, og det er også fint, så nu ser vi hvad de næste dage bringer. Mine dyr plejer at ende med de navne som jeg mere eller mindre tilfældigt kommer til at kalde dem.

De er smukke og sjove og tillidsfulde. Spinder så snart vi nærmer os. Deres mor skulle være en fortrinlig musejæger, så vi satser på at de kan hjælpe os med det lille problem.

Smukke aftegninger

Hunkatten Pippi med de røde felter i pelsen

 

One thought on “Mudder-Pippi

  1. “Drengen som er venner med Pippi”, kan vel sådan set forkortes til Tommy 🙂

    Tillykke med kattene og huset. Det er ikke sådan rigtigt overraskende at du får dyr, kort efter at du har fået hus på landet.

Skriv et svar

