Blomster

Der stod blomster ved min dør forleden dag da jeg vendte træt hjem fra jobbet.

Ved blomsterne var et lille kort med ordene:

“Tillykke med et hjem, et sted at gro fast, en havn, et nabolag, en ny fremtid”.

Ingen afsender, så jeg ved ikke hvem de er fra. Har måske nok et par gæt, og hvis du skulle læse med her, så tusind tak. De er smukke og bringer glæde hver dag.

 

 

 

 

 

Hverdagen er begyndt i det nye store hus i mørket herude på landet. Det er mørkt når vi tager afsted om morgenen og næsten mørkt når vi vender hjem om eftermiddagen. Sådan er november, men oplevelsen er anderledes her, hvor der ikke er by og gadelygter i nærheden. Mørket er ikke ubehageligt, tværtimod, det og stilheden giver ro og en anden slags tryghed end jeg har været vant til.

Der er lang vej før vi er på plads og har alle kasser pakket ud, og det er lidt anstrengende ikke at kunne finde sine ting, men vi er meget glade for stedet og alle de nye muligheder. Det er svært at komme videre med indretningen i hverdagene. Driften af en børnefamilie med to fuldtidsarbejdende voksne levner ikke rigtigt tid til ekstraopgaver, men vi har fri de næste par weekender og må tage tingene hen ad vejen.

Højest prioritet har indretning af børneværelser, for børnene savner at få pakket deres sager ud. Der er bare lige det at vi fandt et par musehuller da vi rykkede de gamle skabe ned, så der skal skaffes en passende stump fodpanel så de kan blive behørigt lukket. Om vi også skal skaffe os en kat med det samme er stadig til diskussion.

Jeg ville gerne fortælle meget mere om det hele her, men tiden rækker ikke til meget aktivitet på bloggen lige nu. Desværre, for det er dejligt at kunne dele alt det nye vilde som sker i vores liv.

4 thoughts on “Blomster

  1. Dejligt at I er glade for det nye hjem, og finder jeg tilrette der.

    Jeg vil meget gerne komme på besøg et par dage inden jul og se det lille slot. Måske vil B være med til at lave brunkagehus. Eller måske er der andet jeg kan hjælpe med i det nye hus.

    • Vi vil rigtigt gerne have besøg – og jeg er sikker på at B gerne vil være med til at lave brunkagehus. Jeg arbejder sent d. 18. og aften-nat d. 22. Ellers er vi hjemme uden for normal arbejdstid.

    • Det bliver så godt, Lene. Jeg er dog lidt i tvivl om hvornår det sker. Der kan godt ske det at vi når at finde på nye projekter før de allerede planlagte er klaret.

Skriv et svar

