Fritid

Fritid er bare ikke hvad det har været. Fri betyder fri fra det arbejde jeg får løn for. Det er tid til støvsugning, netbank og tandlægebesøg. Engang var det tid til at bevæge sig lige der på grænsen til kedsomhed hvor alle de sjove impulser dukker op.

Weekend er ikke lange formiddage i sengen med den elskede, men yngelpleje, yngelpleje og yngelpleje tilsat lidt rengøring. Jeg elsker mine unger og nyder at være sammen med dem, men det andet der, det var nu også meget rart. Var det ikke?

Jeg begræder ikke skiftet i livsfase så meget som det måske lyder. Jeg er fuldtidsarbejdende mor til småbørn, så det kan og skal ikke være anderledes. Jeg har bare bemærket at en fridag på arbejdsplanen pludselig udløser helt andre tanker end den gjorde i årene før arbejds og børnelivet. Lidt mindre hvad har jeg lyst til og lidt mere hvor meget kan jeg mon nå.

Der bliver dog sat et par timer af til lænestol og strikketøj, når der er afspadseringsdage som i dag. Ellers brænder jeg sammen. Min arbejdsplads får sine 37 timer så godt og vel, og nogen af dem i aften og nat-tid, så jeg skal huske også at slappe af når jeg er herhjemme alene.

Skriv et svar

