God dag på jobbet

Det har været en vild og udfordrende dag. På den gode måde. Jeg har haft ambulatorium og set patienter. Det lyder ret meget som det jeg laver hver dag, og det er det på en måde også, men ambulatoriefunktionen er lidt anderledes for der skal lægges planer og træffes beslutninger.

I mit nye job bevæger jeg mig hele tiden tæt på grænsen af min faglige formåen. Jeg bliver udfordret flere gange hver dag. Og jeg nyder det stort. Jeg havde på ingen måde forestillet mig at jeg ville glæde mig så meget over netop det, men min tid i almen praksis har tilsyneladende gjort mig sulten efter faglige udfordringer. Ikke at der ikke var udfordringer i praksis, for det var der bestemt. Det var bare af en anden type, og lige nu synes jeg at det er skønt at forsøge at fatte meningen mutationsanalyser og lymfomklassifikation.

Der er uendelig meget jeg ikke ved, men jeg kan pludselig ane at der måske kommer en dag hvor jeg stadig ikke fatter det hele, men dog så meget af det at jeg kan bruge det og tænke konstruktive tanker indenfor hæmatologiens rammer.

Min læringskurve er så stejl, så stejl. Det er hårdt og jeg er træt når dagen er omme, men det er mest af alt vildt tilfredsstillende.

Skriv et svar

