Friweekend

Jeg har haft friweekend. To hele døgn i Århus uden mand og børn. Det var FANTASTISK. Der er gået fem hverdage siden, men jeg kan stadig mærke effekten af at have været langt nede i tempo og kun brugt tiden på mig selv.

Min kære søster har en lejlighed på skønne Trøjborg som jeg kunne låne for weekenden, så ikke blot havde jeg helt fri for alle pligter, jeg var også hjemme i mit gamle hood. Det var dejligt at være der, men også dejligt at mærke at jeg ikke mere længes efter at bo der. Trøjborg var den perfekte ramme om min studietid, men nu er jeg videre, og helt tilfreds med at komme der som en slags turist.

Lørdag aften spiste søster og jeg på Malling og Schmidt. De er flyttet til større og væsentligt mere herskabelige lokaler på Grenåvej, men de har stadig den sejeste restaurant jeg kender (Noma måske undtaget, men der har jeg ikke haft mulighed for at komme de sidste efterhånden mange år). Malling og Schmidt laver fabelagtig mad, præsenterer den smukt og bliver først og fremmest  ved og ved med at være underfundige og sjove.

Friweekenden bød også på gensyn med gamle venner og lidt shopping i den lillebitte storby som er lige tilpas til mig. Aalborg lærer jeg at holde af hen ad vejen, men til shopping er der altså lidt langt igen…

Det er min ambition at have en weekend alene og en weekend med hvert af mine børn om året. Det var meget heldigt at jeg lige nåede den eksklusive model med shopping og dyr restaurant, for de næste år bliver budgettet nok noget mere skrabet. Vi er nemlig igang med at hæve vores faste udgifter dramatisk, men mere om det når det hele forhåbentligt er faldet på plads om en uges tid…

Skriv et svar

