Sidste dag i praksis

I morgen er min sidste arbejdsdag i praksis. Det har været en omskiftelig rejse. Først kunne jeg slet, slet, slet ikke se mig selv i den funktion på længere sigt. Så søgte, og fik, jeg andet job. De sidste måneder i praksis skulle overstås så min introduktionsstilling kunne blive godkendt og være i baghånden hvis jeg en dag blev træt af mit oppe-på-beatet-hospitalslægeliv.

Imens jeg var igang med at gennemføre min ansættelse blev jeg langsomt gladere og gladere for den. Nu er den slut og det gør mig ganske vemodig. Jeg har lidt glemt hvad det var jeg ikke var tilfreds med ved praksis, har haft nogle spændende patienter og forløb og er gået tilfreds hjem fra arbejde de allerfleste dage.

1. august starter jeg så et nyt sted. Igen med blandede følelser, for hvad nu hvis jeg var blevet hvor jeg var. Måske finder jeg ud af at jeg skal tilbage. Eller det samme sker igen og jeg bliver langsomt gladere for det nye. Jeg kan ikke regne det ud, så jeg må lade tiden vise det. Håbe at vægelsindet en dag afløses af klarhed.

Allerførst er der heldigvis en dejlig lang sommerferie…

Skriv et svar

