Et glimt af uendeligheden

Der findes heldigvis oplevelser der lader en opleve kontakt med det uendelige for en stund. Som giver bevidsthed om verdens enorme skønhed og gavmildhed. For mig findes de især i naturen, i litteratur og teater. For andre sikkert andre steder.

Jeg havde sådan en oplevelse i teatret forleden. Forestillingen var “Evig Ung” på Aalborg Teater. Det er ikke den dybeste forestiling jeg har set, snarere en lidt letbenet af slagsen, men den var lige det jeg trængte til, og jeg gik derfra helt glad i låget og taknemmelig for oplevelsen.

Billede fra aalborgteater.dk

Nogengange går der lidt for længe mellem disse øjeblikke hvor jeg er forbundet med den rene glæde. Så kommer jeg til at tro at jeg har mistet evnen. At verden er holdt op med at kunne røre mig inderst inde og det hele er blevet til leverpostej og lortebleer. Heldigvis dukker det altid op igen, oftest uventet, men altid fantastisk. Jeg tror ikke jeg kunne leve uden.

Skriv et svar

