Karneval i Aalborg

Aalborgs årlige karneval er som alle den slags gennemfolkelige arrangementer utroligt nemt at hade. Det larmer og stinker. Deltagerne er bøvede og fulde og der bliver pisset OVERALT.

Billede lånt på karnevaliaalborg.dk

Alligevel blev jeg lidt blød om hjertet da jeg sad i bibliotekets forhal sammen med B og så de udklædte unge mennesker vælte rundt, for ja, de er fulde og dumme og bliver sikkert forkølede, men de gør det ordentligt. Det regnede og var koldt, men festen så aldrig ud til at afmattes af den grund. Der er nogen med tilfældige og dårligt udførte kostumer, men der er mange, mange flere der ser ud som om nogen har tilbragt en masse vinteraftener med nål og tråd.

Jeg kommer til at bekymre mig en hel masse hvis mine børn en dag skal gå med i paraden, men jeg bliver sikkert også stolt og glad på deres vegne over at de kommer til at tage del i en så massiv manifestation af ren livsglæde og fællesskabsfølelse.

 

 

Skriv et svar

