Besøg i Aabenraa og fættersjov

Der er alvorligt langt fra Aalborg til Aabenraa, men hver gang vi tager turen er vi bagefter enige om at vi burde gøre det noget oftere. I Aabenraa bor nemlig mandens storebror med hustru og barn, og dem kan vi godt lide. Allesammen, men især børnene. Farbror og tante er nu ligeså populære som farmor i B’s verden, og det er ikke så lidt. Hun kan næsten ikke vente til om seks uger når vi skal se dem igen.

Denne gang opdagede de små, M og hans fætter A som er født med fem ugers mellemrum for alvor hinanden. Hvis det bliver ved som det er startet behøver de aldrig at komme til at kede sig til familiearrangementer, for hold op hvor havde de det sjovt. Selv om M var halvsyg og ikke helt så overskudsagtig som vanligt, fandt han alligevel kræfter til at ræse afsted sammen med sin fætter til begges store fornøjelse. Jeg anede ærlig talt ikke at 1-årige kunne interagere så meget, men det var helt tydeligt at de havde hinandens fulde opmærksomhed. De kravlede afsted, stoppede op og tjekkede om den anden var med og grinede højt sammen. De blev selvfølgelig også voldsomme og kom til at hive i hår og prikke i øjne, men det var overraskende lidt og det meste af tiden var de bare glade og begejstrede.

Det fylder mig med glæde og taknemmelighed at mine børn har så mange i den nære familie som de elsker og som elsker dem igen. Det er uvurderligt at have så mange gode mennesker at høre sammen med og som passer på en som det naturligste i verden, når man er 1 og 3 år. Og jeg er sikker på at det bliver det i mindst lige så høj grad når de er 5 og 7, for ikke at tale om når de bliver teenagere og måske har brug for andre voksne end forældrene at vende verden med.

Jeg kunne ikke vide det da jeg valgte manden, men det var et dobbeltgodt valg, for jeg fik en storartet svigerfamilie oven i hatten og det er guld værd for mig og mine børn.

2 thoughts on “Besøg i Aabenraa og fættersjov

  1. Hej Laura.

    Hvor lyder det som en hyggelig tur, og som om at du er lykkedes med at huske også at skrive på din blog når emnet ikke er enormt vægtigt.

    For mig er det enormt hyggeligt at læse, og på den måde høre lidt om hvordan i har det.

    • Hej Søren
      Tak for kommentar. Jeg øver mig på at få skrevet, men statistikken ser ikke for godt ud. Voksentid er og bliver bare en mangelvare med så små børn, og jeg er bange for at der ikke er så meget andet at gøre end at vente på at de bliver større. Og prøve at huske også at nyde at de er små, selv om det kan være lidt svært når sjælen skriger på fred og alenetid.
      I virkeligheden er bloggen god til at skabe frirum ind imellem alt det andet. Det kræver bare at jeg husker den…
      Laura

Skriv et svar

