Tante Bøffe

Der har været stille på bloggen de sidste uger. Først havde jeg travlt med at pakke, og så drog hele familien til Tenerife. Eller Tante Bøffe, som B kaldte fænomenet til at begynde med.

Der var sol, varme, børnepool og nogen som lavede mad til os tre gange om dagen. Meget mere skal der ikke til når man er henholdsvis 9 måneder og snart 3 år. Børnene har haft det dejligt. Da vi kom ud af flyveren i går sagde B “Jeg vil hjem”, jeg svarede, med beroligende optimisme i stemmen, “Vi er hjemme i Aalborg, vi skal bare lige finde bilen så kører vi hjem”. Dertil sagde hun “Nej, nej, hjem til Tenerife-lejligheden!”

Det var dejligt og helt sikkert både pengene og den lange flyvetur værd. Alligevel synes jeg stadig at vi har til gode at finde den optimale ferieform for vores familie. Vi valgte charter denne gang fordi det er vinter og børnene er så små, men mandens og mit udgangspunkt fra før vi fik børn var vandrestøvler, cykel eller ski, og vi finder ikke helt fred med at sidde ved poolkanten, selv om vi selvfølgelig nyder børnenes glæde over vandet og muligheden for en uge fri for flyverdragter og store støvler.

4 thoughts on “Tante Bøffe

  1. Velkommen hjem igen. En del af hemmeligheden ved en god ferie sammen med børn er at huske at forholde sig til hvad de kan og ikke kan. Og så finde noget som forældrene gerne vil, og børnene kan. Jeres dejlige børn skal nok være lidt størere før de kan komme med på længere vandreture, men der er også gode muligheder for vandreture i nærheden af chartermål.

  2. Hej Søren
    Tak for velkomst. Jeg er enig i at man er nødt til at planlægge og sætte ambitionsniveauet efter hvad der kan lade sig gøre med børnene, så det bliver på deres præmisser og de ikke bare hele tiden er “på slæb”. Der er ingen tvivl om at børnene synes det er herligt at plaske i børnepool, og gerne gør det en uge i træk. Vores problem er bare at hvor gerne vi end ville, så er det bare ikke nok for os. Vi er nødt til at finde en ferieform som kan opfylde både børn og voksnes behov, for vores succeskriterium er at alle i familien synes at det er mindst lige så godt at være på ferie som det ville være at blive hjemme.

    • Hej igen.

      Min erfaring er at hvis man sørger for at indlægge noget af det børnene gerne vil (børnepool, stranden), så er de også villige til at tage med til noget af det forældrene gerne vil (vandreture, musseer osv). Det bliver selvfølgelig ikke lange vandreture over flere dage.

      Det jeg prøver at sige er ikke at det er nemt at finde en god måde at gøre det på, men at jeg sikker på at den findes.

      • Jeg tror også at den findes. I vores familie har vi bare ikke fundet det som er helt rigtigt for os endnu, men vi leder fortrøstningsfuldt videre … 🙂

Skriv et svar

