Nyt år

Det blev endnu en meget stille nytårsaften. Sådan har det efterhånden været længe. Først var jeg gravid, så med baby, så gravid igen og nu med baby, samt mand på vagt. Det er fint nok og hyggeligt, men jeg glæder mig til der engang bliver mulighed for lidt mere fest i gaden.

Jeg har to, eller måske tre, nytårsforsætter i år.

1. Jeg vil gerne være mere afslappet omkring afviklingen af hverdagen. Acceptere at ting ikke altid går som jeg havde regnet med og komme videre uden sure miner. Tænke i ønsker frem for forventninger.

2. Til gengæld vil jeg gerne gøre mig mere umage. Gøre det jeg gør bedre. Min fødselsdag, som blev en succes for mig efter grundig planlægning, lærte mig at jeg kan opnå meget ved at tænke tingene igennem. Det tror jeg at jeg kan bruge på det helt basale niveau i hverdagen. Se mig selv i spejlet og rette på håret hvis det sidder ad h… til, smage maden ordentligt til, lave strikkeprøver frem for at satse på at det nok passer osv. Ved at sjuske med ting synes jeg ikke at jeg udnytter mit potentiale fuldt ud, og det vil jeg gerne blive bedre til.

3. Det sidste er ikke et rigtigt nytårsforsæt. Snarere et fokusområde som jeg faktisk har arbejdet på gennem et stykke tid. Også dette ganske simpelt. jeg vil blive bedre til at rydde op efter mig! Rydde ting væk med det samme frem for at lade dem stå til senere. Det bliver hverken hurtigere eller nemmere af at gøre det senere, det giver bare mere rod, og rod tynger os, giver dårligt humør og mindre overblik i hverdagen.

Jeg synes det er gode nytårsforsætter. Nogen som det virker realistisk for mig at leve op til. Indtil videre er jeg i hvert fald fuld af optimisme.

Godt nytår til dig som læser med her.

Skriv et svar

