Syg snevejrssøndag

Sneen har væltet ud af himlen fra morgen til aften. Det har været så smukt og eventyrligt, men vi har næsten ikke været ude i det.

Hele familien, minus jeg selv, er nemlig mere eller mindre syge. Sådan har det været i en uges tid, og nu er det ligesom ved at være nok.

T har været hårdest ramt, med først influenza, og nu noget som grangiveligt lyder som en lungebetændelse. I nat sov han på sofaen, fordi hans konstante hosten vækkede mig og lille M.

B sov igennem i nat for første gang i mange dage. Hun er ellers blevet vækket af sin egen hoste og har haft svært ved at falde i søvn igen de foregående nætter. En nat hostede og græd hun fra 23.30 til 02.30. Lille, lille pus. Ud over hosten har hun selvfølgelig snot og øjenbetændelse, men det er småting i den sammenhæng.

M har “bare” øjenbetændelse, lidt snot og lidt hoste, men er i øvrigt upåvirket.

Og jeg, jeg er bare ved at blive sindsyg …

Jeg putter og skifter, trøster og hjælper, kokkererer og forsøger at rydde lidt op. Lige meget hjælper det. Det hele flyder og her er møgbeskidt.

Da B sov til middag var jeg nødt til at komme ud, så M blev pakket i barnevognen og så gik vi tur på lystbådehavnen i det tætteste snevejr.

Der er allerede godt med grødis på fjorden.

Vel hjemme igen måtte der gøres lidt ekstra ud af søndagshyggen for at lette stemningen i det syge hjem, så B og jeg lavede æbleskiver. Jeg elsker den gamle æbleskivepande, så den skal helst bruges mindst en gang årligt 🙂

De blev vældigt gode.

Skriv et svar

