Hundeskål

Da jeg var barn havde jeg hest og kom derfor ofte først hjem når resten af familien havde spist aftensmad. Når min mor var rigtigt rar kunne jeg få hende til at skære den gemte mad i stykker og varme det på panden, ofte noget med stegte kartofler og en eller anden slags kød. Så blev det til noget som mest mindede om biksemad.

Dette blev så hældt i en gammel metalskål vi havde (deraf navnet) og kunne indtages foran fjernsynet. Det var tophyggeligt!

Min mor er død for mange år siden, men jeg tænker ofte på hende når jeg tilbereder gårsdagens rester til min frokost. Jeg spiser det af en tallerken og ikke en skål, men smagen af stegte kartofler med kødstumper minder mig altid om hende. Hun havde en fantastisk evne til at lægge kærlighed og omsorg i hverdagssituationer så det kunne mærkes.

Når hun var rigtigt, rigtigt rar lavede hun også budding til mig, men det har jeg lidt mistet glæden ved hen ad vejen …

Skriv et svar

