Strikkebogs-bonanza

Det er min fødselsdag, og kære T har tydeligvis forstået hvad jeg ønsker mig allermest i år. Han og børnene har begavet mig med en bunke strikkebøger. Jeg var jo til foredrag med Annette Danielsen for nogle uger siden, og nu har jeg så også hendes tre nyeste titler; Strik en stund, Det er ganske vist og Strik naturligvis på hylderne. Jeg tror såmænd der er modeller nok til de næste 5-10 år hvis jeg skal strikke dem alle. Det skal jeg selvfølgelig ikke. Mest skal jeg bladre i dem, nyde billederne og bliver inspireret, men der er også rigtigt, rigtigt mange som jeg helt sikkert skal prøve kræfter med.

Fra lille M fik jeg en bog om sager jeg kan lave med hæklede oldemorfirkanter. B havde købt legetallerkner og legeskåle fra Ikea. Hun har sagt at jeg gerne må have det stående henne i hendes legekøkken 🙂

Min svigerfar havde været på nettet og skaffe denne her:

Den blev jeg også meget glad for. Den er smuk og fin, og jeg glæder mig til at mit garn ikke længere skal filtre sig sammen i en klump når jeg forsøger at vinde det op. Det er også dejligt at han har gidet bruge tiden på at finde den til mig og få den bestilt hjem.

Garnet som jeg testede den med er Supersock Select 100% merino fra Cherry Tree Hill i farven Caribou Creek. Det er samme slags garn som jeg strikkede mit Lamina i. Meget lækkert og blødt. Jeg tror måske det her skal blive til en vest til B når jeg engang får afsluttet nogle projekter og kan starte nye op.

Skriv et svar

