Nevø-strik

Jeg har ikke strikket ret meget til andre end mine egne børn. Mange vil nok mene at jeg i det hele taget ikke har strikket ret meget.

Jeg er ganske ny i faget, og så er jeg nok også lidt genert omkring det. Der er langt fra hende jeg var for fem år siden, som var studerende, uden børn og meget engageret i studenterpolitik, til hende som tilbringer næsten al sin tid herhjemme med meget huslige sysler, inklusiv strikketøjet.

Den ene hjemmegjorte vest som jeg har lavet til en venindes søn blev ellers taget vældigt godt imod, selv om den var lidt skæv og havde sine ujævnheder. Og jeg vil gerne strikke til andre, for det er rigtigt fint at have en modtager i tankerne mens jeg sidder med noget og ser det vokse frem.

Da min søster forleden spurgte om jeg ville strikke til min mindste nevø sagde jeg noget om at det ville tage lang tid og jeg derfor ikke kunne  afhjælpe det akutte behov for en varm trøje at sove i i vuggestuen, men da jeg kom hjem havde jeg alligevel lyst til at lave noget til ham. Jeg har det fineste bløde marineblå uld/cashmere-garn fra garnudsalg.dk og fandt denne sømandstrøje.

Billede lånt fra Mayflowers hjemmeside

Den tror jeg vil passe perfekt til den lyshårede purk. Jeg laver den i str. 3 år. Mest fordi han er ret stor, men også så der er taget højde for produktionstiden.

2 thoughts on “Nevø-strik

  1. Fantastisk. Så bliver han så fin og varm, den lille Thomastog-fan.

    Det kan godt være du synes der er langt fra studenterpolitik, medicinstuderende udgaven. Men hvad med fra den udgave, der havde kolonihavehus og brugte masser af tid på hesteryg i skoven?
    Trine

    • Der er ingen tvivl om at der går en rød tråd fra drømmen om hjemmeavlede grønsager til glæden ved hjemmestrik. Man kan vel sige at jeg rummer både den ene og den anden udgave, men at den huslige type er kommet meget i front de seneste år. Hun fører aktuelt på point, men mon ikke den anden side henter ind igen når karrieren på et tidspunkt kommer rigtigt i gang.

Skriv et svar

