Annette Danielsen på Risskov bibliotek

Lørdag var jeg til mit livs første strikkeforedrag/workshop. Det var totalt cool. En hel masse damer med strikketøj, en inspirerende oplægsholder og masser af nyt at lære.

AD startede med at fortælle om sin nye bog. Hvordan hun arbejder med designet, hvor ideerne kommer fra, hvilke teknikker hun bruger osv. Hun havde alle modellerne med så man kunne se og røre det færdige produkt.

De sidste to timer af arrangementet var der så mulighed for at lære forskellige teknikker. AD udleverede at ark med “opskrift” på 8 forskellige strikkeprøver som man kunne prøve, med mulighed for supervision. Hun gik så rundt og småsnakkede og hjalp med at løse problemerne som de opstod. Det fine for mig var at jeg faktisk aldrig fik hjælp af AD selv, men i stedet af de erfarne strikkere som sad omkring mig. Det var rigtigt hyggeligt og der var super stemning.

Engang når mine børn forhåbentligt bliver lidt bedre til at sove igen tror jeg at jeg skal prøve at komme til strikkecafe. Jeg har mest lært mig selv at strikke ved hjælp af forskellige bøger og internettet, så der er sikkert meget at hante ved at kigge på nogen som har strikket længere end jeg.

Skriv et svar

