Kommunikation 1.0

I dag var jeg til kaffe på min arbejdsplads. Vi havde jo et lille problem. Problemet er ikke løst, men jeg har fået det bedre med det nu, hvor vi hver især har haft mulighed for at fremføre vores oplevelse af forløbet.

Selve det uformelle kaffemøde var en fantastisk opvisning i kommunikation og problemhåndtering ad modum kommunikationskursus. Alle  deltagere ved det lille møde var læger, så vi har sikkert deltaget i de samme kurser. Derfor blev det også lidt for tydeligt og næsten komisk.

Først småsnakkede vi hyggeligt om ufarlige emner. Min medbragte baby var selvfølgelig alletiders icebreaker.

Derefter adresserede den ene af mine kolleger/chefer problemet, hvorefter vi alle fortalte om vores oplevelse af situationen.

Så snakkede vi lidt om hvad der skal ske fremadrettet og endelig brugte vi lidt tid på ufarlig småsnak igen.

Jeg ville næsten ønske at jeg havde optaget det på video, til brug ved kommende kurser. Det var så klassisk i sin form at man næten kunne tro at det var et rollespil.

Det vigtige for mig ved dagens møde var at jeg igen stoler på at min arbejdsplads er glade for mig, og føler det trygt at skulle tilbage dertil efter barsel. Hoveduddannelsesstillingen er fortsat lovet væk til anden side, men der er ikke noget formelt bindende i den aftale, idet ingen ved hvem regionen vælger at ansætte i hoveduddannelsesforløbene. Jeg vil derfor ikke lade mig stresse af situationen, men vente og se hvordan jeg har det efter min barsel, og såfremt jeg gerne vil have en hoveduddannelse til sommer finder jeg nok også et godt sted at tage den.

Skriv et svar

