Den lille kloge storesøster

Jeg fortæller tit og ofte B at jeg elsker hende. Reaktionen varierer meget. Fra mild ligegyldighed til store kærlighedserklæringer og lange udredninger om hvem der ellers elsker hende og hinanden. I aften svarede hun imidlertid nej.

“Nej, mor elsker ikke mig. Far elsker mig. Mor elsker lillebror!”

Så fik jeg den. Man siges at skulle høre sandheden fra børn og fulde folk, men det er så sandelig ikke sandheden. Hvis det er sådan hun føler, og det er det jo når hun siger det, er det selvfølgelig godt at få at høre, så jeg kan huske at bevise det modsatte, men det svider da lidt. Ikke meget, for jeg ved at hun inderst inde er tryg og sikker på begge sine forældres kærlighed.

I virkeligheden er jeg nok allermest glad og stolt over at have en lille pige der er så god til at sætte ord på sine følelser.

Skriv et svar

