Lækre Lamina

Nogen af dem som kender mig vil måske stå aldeles undrende over for dette, men jeg forelskede mig altså inderligt i et nøgle garn for en måneds tid siden. Det var så fint og smukt. Og nu er det blevet til et lille halstørklæde som kan varme mig – og som jeg helt selv har strikket.

Det ser sådan her ud

Opskriften har jeg fundet på Knitty som tilbyder masser af gratis strikkeopskrifter og faktisk også hjælp til både masker og diverse forkortelser.

Det er designet af en lykkefant, og garnet det er strikket af hedder Cherry Tree Hill, Supersock Select. Jeg brugte lidt mindre end et nøgle, men præcist hvor meget kan jeg ikke sige, for vores vægt er gået i stykker.

Jeg strikkede en ganske lille smule mens jeg læste. Et par huer og et påbegyndt sjal som aldrig blev færdigt. Da jeg så fik barsel første gang og skulle fordrive ventetiden med noget i en ny by, begyndte jeg igen. Siden har det grebet gevaldigt om sig, og selv om jeg stadig er absolut nybegynder vokser både bunken af afsluttede projekter og selvtilliden hele tiden. Det er fascinerende alt det man kan, men de forholdsvist få teknikker jeg mestrer. Og jeg nyder at tilegne mig nye ting hele tiden og løse problemerne efterhånden som de opstår. Google er, også i denne sammenhæng, en trofast ven og hjælper.

One thought on “Lækre Lamina

Skriv et svar

