Hvordan har jeg det?

Min storesøster T sendte mig en sms med teksten: Hej. Hvordan har du det? T.

Det har jeg så tænkt over lige siden. At jeg ikke sådan har det på nogen måde. Eller i hvert fald i et stykke tid ikke lige har været bevidst om hvordan jeg har det. Jeg har hverdag. Fred og barselsro med lillemanden fra 9 til 15. Familieliv med alt hvad det indebærer af glæde, kærlighed og sjov, men også ulvetime, pyller og børn som har svært ved at falde i søvn, resten af døgnets vågne timer.

Det er usædvanligt for mig ikke at være bevidst om hvordan jeg har det. Jeg plejer nok at have et svar på rede hånd til det spørgsmål. Men jeg tror faktisk at det er godt for mig bare at være til i hverdagen. Jeg er ikke i fare for at vågne op om fyrre år og have levet et helt liv uden at mærke efter. Faktisk føler jeg nok lidt vel rigeligt det meste af tiden. Jeg skal derfor nok opdage det hvis noget begynder at gå skævt. Og jeg ved at glæden over solskin, naturen og børnenes påfund, udvikling og fiduser bryder ud i mig flere gange hver dag. Jeg er med andre ord ikke blevet følelsesløs, bare lidt mindre meta, og det tror jeg faktisk er en rigtig sund og god udvikling for mig. Tænk bare hvor meget tid jeg får til overs hvis jeg ikke hele tiden skal forholde mig til hvorfor jeg nu føler på den ene eller den anden måde. For ikke at tænke på alle de kræfter jeg i tidens løb har brugt på at forsøge at regne ud hvad jeg så skulle gøre ved det.

Svaret til T må med andre ord være: Jeg har det ikke på en nærmere defineret måde, og nyder det!

2 thoughts on “Hvordan har jeg det?

  1. Halløj

    Hvor smart. Så kan man læse om dig, også behøver man sådan set ikke bruge tid på at tale med dig. (Ha ha)

    Det lyder sindsygt dejligt med ikke eksisterende metabevidsthed. Jeg har det lige omvendt. Eftersom mit liv er roligt. Alle mine børn er raske er i skole og vuggestue – jeg har ikke specielt meget arbejde af den slags der skal gøres ligenu – ergo skal jeg lave det jeg allerhelst vil. Skrive i min lejlighed og være glad for det. Men så kører min meta hjerne på højtryk med følgende temaer:

    1. Må jeg virkeligt godt have sådan et dejligt frit arbejdsliv eller er det lidt som at tage af kassen. Skulle jeg ikke hellere lave noget nyttigt?
    2. Hvordan kan det være at det ikke går noget hurtigere og er det ikke lidt meget jeg hygger mig?
    3. Kan jeg mon finde ud af at skrive den bog eller er den et rent fatamorgana bygget af et stort ego.

    Nogen gange har jeg lyst til at sige til min hjerne – undskyld vil du ikke gå udenfor lidt, så jeg kan få ro til at leve.

    Det der Søren gjorde, så han kan se, hvornår du skriver. Hvordan gør man det? Det vil jeg også.
    Ahh nu kan jeg se at herunder kan jeg bare krydse af at jeg vil vide det.

    Ses vi på søndag?

    Trine

  2. Hej Trine

    Ja, vi ses på søndag.

    Du kan også få dig en google reader/læser som kan holde øje med hvornår der kommer nye indlæg på blogs du følger. Det er især smart hvis du allerede har en google-konto, f.eks en gmail. Og selvfølgelig hvis du læser flere forskellige blogs (hvilket man hurtigt kommer til, for der er forbavsende mange gode, sjove og spændende.

    Laura

Skriv et svar

