Madplan uge 27-28, 2010

Jeg laver madplaner næsten hver uge. Det har vist sig hensigtsmæssigt på flere niveauer. Først og fremmest slipper vi for at spekulere over menuen hver dag. Så kan vi (næsten) nøjes med at handle en gang ugentligt, og vi minimerer spild af madvarer. Før kunne det godt knibe at få spist f.eks et helt kålhoved.

Jeg har tænkt at lægge madplanerne er på min blog. Måske andre kan bruge dem til inspiration. I denne uge ser det sådan her ud:

8. juli: Karbonader, nye kartofler og spinat

9. juli: Ristepølser fra Aarstiderne, coleslaw og pasta

10. juli: Gazpacho

11. juli: Gulerodssuppe m. brød

12. juli: Kartoffelsalat m. æg og tun

13. juli: Karrykylling m. ærtepesto og pasta

14. juli: Rester

15. juli: Fiskelasagne. Tænker vi skal prøve brødrene Prices variant som kan findes her: http://www.dr.dk/dr1/spisemedprice/Programmer/Program8

16. juli: Rester

Erfaringen siger at der skal være mindst 1 restedag pr. uge. Både for at få ryddet ud i resterne som ophobes i køleskabet, og får at have mulighed for at vælge nemme løsninger som f.eks rugbrød med stegt torskerogn når familielivet kræver det.

Mit forhold til wordpress er så absolut stadig i den fase hvor vi skal lære hinanden at kende. F. eks skal jeg have hittet ud af hvordan jeg sætter links og billeder ind. Det kommer forhåbentligt hen ad vejen…

Skriv et svar

